Forbedr indtrykket af din virksomhed
Et godt indtryk har stor betydning for en virksomheds omsætning og fremtid. Derfor kan det også godt betale sig at bruge kroner og kræfter på netop at forbedre indtrykket, der vil kunne give afkast langt ud i fremtiden.
Et godt førstehåndsindtryk
Et godt førstehåndsindtryk er alfa omega for en virksomhed. Det er her man får kunderne på krogen og skabt en tillid til dem, så de kommer igen en anden gang. Her er det netop vigtigt, at kunderne altid møder et godt indtryk, ligegyldig hvornår på døgnet. Om de får et godt indtryk fysisk, på jeres hjemmeside eller på telefon, så danner det tilsammen et stærkt indtryk. Telefonsvarerbesked virker måske for nogle betydningsløs, men selv her kan man sætte ind med indtrykket af høflig og god betjening. De små detaljer udgør den store forskel.
God service
Den gode service stopper selvfølgelig ikke ved førstehåndsindtrykket. Det er essentielt at opretholde et højt niveau af service gennem hele processen med kunderne. Somme tider kan man måske tænke om den gode service overhovedet bliver bemærket i en travl og digitaliseret verden. Her skal man netop bide mærke i digitaliseret verden, hvori der også er opfundet anmeldelsesplatforme for blandt andet service, og det går ikke ubemærket hen hos kunderne. Et godt og stabilt indtryk hos kunderne står stærkt gennem svære tider også.
Fokus på klientellet
Alt efter hvilket klientel, I har i jeres forretning, er det ikke ligegyldigt, hvilke fokuspunkter I har i jeres service. Hav eksempelvis fokus på jeres styrker og dét I ved, jeres kunder søger. Ved ydelser af mere relationel karakter kan et fokus på en rolig og tillidsfuld stemning i jeres service være en idé, hvorimod service i salg af forbrugsvarer gerne må udstråle effektivitet. Fælles for de fleste kunder er, at oplevelsen af en vis faglighed hos den ansatte ofte vinder stort.